09 maart, 2014

De grote kleding uitdaging.

  Het is negen maart alweer, wat betekent dat ik nog precies een maand  heb.  Ik heb namelijk afgelopen twee maanden geen geld uitgegeven aan kleding, accessoires en nagellak! Hoe is het mogelijk. Voor jou als lezer is dit misschien een makkie, maar voor mij niet. Ik lijd namelijk aan een mode verslaving. Alles wat met mode te maken heeft, is goud voor mij! Daarom zijn deze twee maanden niet makkelijk geweest, maar ook niet super moeilijk, moet ik eerlijk bekennen.

Altijd leuk, nieuwe haaraccessoires op je
werk uitproberen!
  Het begin begon al vrij moeilijk, op mijn tweede dag.   Ik dacht een bezoekje aan de kringloop doet geen kwaad. Fout gedacht, Bianca. Eventjes nog bij de sieraden kijken, er zal toch niets leuks bij zitten. Ja hoor, ik zag een gouden broche van een kever, waar ik al vrij lang naar op zoek was.
 Ik sta op het punt om hem te gaan kopen, totdat me iets te beginnen schiet. Ohja, die stomme kleding uitdaging. Waar ben ik aan begonnen…  Shit! Maar ik wil zo’n soort broche al heel lang! Tja, een uitdaging blijft een uitdaging, en het zal wat zwak zijn als ik er nu al mee ophoudt, schiet me te binnen..

    Vanaf dat moment was mijn uitdaging voor mijn gevoel officieel begonnen.  En heb ik maatregelen genomen. Ik ben gestopt met het bezoeken van mijn vaste kleding websites. Daarnaast heb ik de stad proberen te vermijden.  Want kijken leidt tot verleiding, en verleiding leidt tot kopen. Ook heb ik mijzelf de welbekende vraag gesteld bij elk object waar de verleiding om de hoek kwam kijken: “Heb ik dit nodig?”. Die mij enorm heeft geholpen.  Ik begin ook te merken dat ik het ook toepas op andere dingen die ik wil kopen.  En dat de excuses die ik normaal altijd verzin ( zoals; “Maar het is zo leuk, en het past zo goed bij die broek die ik heb!”), niet meer begin te verzinnen.

  Het lijkt nu misschien alsof alles piece of cake gaat, maar niet alles is rozengeur en maneschijn. Ik heb ook moeilijke momenten.  Bijvoorbeeld in de voorjaarsvakantie, toen ik de stad niet meer kon vermijden.  Of het weer buiten, wat steeds meer op lente begint te lijken.  Ik krijg weer zin om verschillende stijlen te combineren.  Nieuwe zomerkleding te gaan bekijken.  En dat doe ik dan ook stiekem deze laatste paar weken..
Mijn nieuwe toekomstige (hopelijk) jeansjack!
Ookal heb ik nog vier weken te gaan...
     
  Daarnaast merk ik vooral als ik een leuke avond heb gepland, ik zin heb om speciaal daarvoor nieuwe kleding te kopen. Of een nieuwe ketting, of nieuwe oorbellen. Al snel kijk ik dan naar me huidige accessoires en kleding opslag en dan probeer ik oude dingen die ik al heel lang niet meer aan heb gehad weer opnieuw te combineren.  Tot enthousiasme van anderen, waar ik complimentjes van krijg. Die complimentjes maken mijn uitdaging weer tot een erg leuk iets!  En als ik echt even een moeilijk momentje heb, kijk ik gewoon op mijn bankrekening.  Want: “Don’t spend money what you don’t have.”  En besluit ik om die leuke tijgerstring toch maar te laten liggen..

P.s 5 April zal mijn kleding uitdaging afgelopen zijn.  Of ik meteen naar de eerste beste kledingwinkel ren, zul je hier lezen! Dus hou mijn blog in de gaten ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen